Normy emisji spalin
Zdecydowana większość samochodów poruszających się po ulicach jest wyposażona w silniki spalinowe. To najbardziej wydajne rozwiązanie jak na ten moment i jeszcze przez długi czas nie zostanie wyparte przez żadną inną technologię. Co prawda są już samochody elektryczne czy hybrydowe, ale ich technologia sprawia wiele do życzenia. Z roku na rok przepisy odnoszące się do emisji spalin przez samochody nakładają dodatkowe obciążenia dla producentów. Producenci samochodów muszą tak tworzyć samochody, aby były coraz bardziej ekologiczne i przez to stosują kilka rozwiązań.
Filtr cząstek stałych
Jednym z takich rozwiązań są filtry cząstek stałych, które spotykamy w silnikach diesla. Zastępują standardowe katalizatory, które występują w silnikach benzynowych, a to dlatego że diesel ma trochę inną budowę i wydziela inne zanieczyszczenia. Filtr cząstek stałych potrafi zredukować ilość wydzielanych zanieczyszczeń nawet do 15% i dodatkowo redukuje powstawanie charakterystycznego czarnego dymu. Przy użyciu takich filtrów, producenci nie muszą ograniczać mocy silników bo będą one ciągle ekologiczne.
Katalizatory
Katalizatory często pojawiają się dodatkowo w towarzystwie filtrów DPF, ale stosowane na ogół na wydechu silników benzynowych. Ich rola jest praktycznie taka sama jak w przypadku filtrów DPF. Różnią się tylko budową, bo charakterystyka tych dwóch różnych silników jest bardzo od siebie różna. W każdym razie stosowanie filtrów i katalizatorów pozwala na spełnienie nawet tych bardzo rygorystycznych norm narzucanych wszystkim europejskim kierowcom.